تکنولوژی ویپ در مراکز تلفن نرمافزاری، سختافزاری و خطوط تلفن ثابت (خط تلفن اینترنتی) مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع سیستمهای تلفنی مبتنی بر این تکنولوژی مزایا و ویژگیهای خاصی دارند که نمونههای قدیمی آن مثل سانترالهای پاناسونیک از آنها بیبهره هستند. از جمله خدمات ویپ برای کسبوکارها میتوانم به مدیریت هوشمند تماسهای ورودی و خروجی، تلفن گویا، صف تماس، گزارش از تماس، صندوق صوتی، ضبط مکالمه و … اشاره کنم.
از این خدمات پایهای که بگذریم، تکنولوژی ویپ در سیستمهای مدیریت تماس (مرکز تلفن) این امکان را به شما میدهد تا نرمافزارهای درونسازمانی مثل نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را با مرکز تلفن VoIP متصل کنید و کیفیت ارتباطات خود را با مشتریان افرایش دهید.